ATRIA
Júlia Santos, traverso; Isabel Soteras,
vilolí; Guillem Cabré, violí; Carla Rovirosa, violoncel; Marc Sumsi, clave.
Les dues línies de treball que
caracteritzen el conjunt Atria són la tasca pedagògica i la
interpretació històrica. Centrant-se en el
repertori dels segles XVII i XVIII han actuat a diverses ciutats d’arreu de
Catalunya, França i Suïssa. També han participat a festivals de
música com el Fringe de Torroella de
Montgrí, Música als Parcs, Ressonare, Passejades
Musicals de la Cerdanya i Musiquem Lleida.
Un dels objectius dels compositors del Barroc era alterar l’estat emocional
de l’oient. Arrel de la necessitat dels filòsofs i artistes del segle XVII i
XVIII d’analitzar i classificar les emocions - també anomenades passions -
de forma objectiva, neix el concepte estètic de la teoria dels afectes.
Influenciats per aquesta, alguns músics van classificar els diversos elements
musicals d’una obra en funció dels afectes que provocaven.Un dels elements més
efectius fou la tonalitat, i per això diversos teòrics relacionaren cada
una de les tonalitats possibles amb una passió concreta.
El Conjunt Atria presenta un programa de cinc obres escrites en les
tonalitats més recurrents del repertori barroc per tal d’explicar el principi
de la teoria dels afectes, i mostrar quins estats emocionals provocaven
aquestes tonalitats per commoure al públic.
PREMIÈRE RÉCRÉATION DE MUSIQUE Op.6 en Re
Major. Jean-Marie Leclair
Overture
TRIO SONATA nº2 en Do menor. Elisabeth
Jacquet de La Guerre
Grave, Allegro, Allegro e presto, Adagio
TRIO SONATA DA CHIESA Op.1 nº2 en Mi
menor. Arcangelo Corelli,
Grave, Vivace, Adagio, Allegro
SONATA en Sol major BWV 1038. Johann
Sebastian Bach,
Adagio, Vivace, Largo, Presto
SONATA À QUATRE PARTIES Op.34 en La menor.
Joseph Bodin de Bosmoitier,
Adagio, Allegro, Largo, Allegro
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada