TONALITAT MAJOR-MENOR.LA DUALITAT AL PERÍODE BARROC I CLÀSSIC-ROMÀNTIC
NACHO BELLIDO
La tonalitat major i menor al Barroc
o al Classicisme i Romanticisme va tenir dues funcions compositives diferents.
Mentre que al Barroc en molts casos els colors tonals eren utilitzats per
enriquir el discurs polifònic i melòdic, permetent expandir les peces dins el
principi de continuïtat rítmic i melòdic; al període clàssic i romàntic tenia
un efecte més contrastant i a la vegada creador de tensió emocional entre parts
i motius dins les pròpies obres. Aquests dos períodes ens donen una visió
contrastant en l’ús de les tonalitats i els colors de dues èpoques que
comprenen més de 300 anys.
Primera part
SUITE en Do Major; SUITE en Re Menor.
Robert de Viseé
FANTASIA en La Menor. David Kellner
Segona Part
FANTASIA Op.7. Fernado Sor
GAVOTE; BALADA PARA GUITARRA. Antonio
Manjon
LA MAJA DE GOYA. Enrique
Granados
ADELITA; MARIETA; LAGRIMA; ROSITA; SUEÑO. Francisco Tárrega
e='font-size:12.0pt;font-family:"Times New Roman","serif";mso-fareast-font-family:
"Times New Roman";mso-fareast-language:ES'>
SUITE en Do Major; SUITE en Re Menor.
Robert de Viseé
FANTASIA en La Menor. David Kellner
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada